pondělí 14. září 2015

Výběr látek pro šití

Většinu mých šicích projektů šiji z bavlny (pokud se nejedná o oblečení, které jsem ale opravdu už pár let nešila..). A většinou z té dovozové. Rozdíl od české poznáte nejen na první pohled v hustotě látky, o barvách a vzorech ani nemluvím, ale hlavně na dotek. Česká bavlna je většinou tvrdá, hrubá, ta dovozová je krásně měkká, příjemná a poddajná. Liší se i v šířce, která je standardně 110cm a taky ceně.. Metr látky pořídíte většinou od 250-300 kč, záleží na výrobci, vzoru. Tady si za kvalitu opravdu zaplatíte, ale určitě doporučuji a sama je většinou volím (českou bavlnu pak většinou jako hlavní látku u velkých projektů jako jsou závěsy, panel za postel atd., kde by vyšla látka v dovozové na opravdu hodně peněz). 


K prvním bavlněným látkám z Ameriky jsem se dostala přes mou šicí „učitelku“ Bellet (Ivanu Havelkovou), která vydává časopis o šití s vlastními projekty, ke kterým současně na internetu probíhají video kurzy. Jsem její předplatitelkou už asi 3 roky a za tu dobu časopis prošel různými změnami a formami. V současné době vychází jako dvouměsíčník pod názvem Marina Quilt. Pokud časopis ještě neznáte a rádi šijete, určitě se podívejte tady. Je určen pro začínající i pokročilé švadlenky a za mě je to top. Většinu svých šicích dovedností jsem se naučila právě od Ivanky. Je to současně i takový virtuální šicí klub, kde se švadlenky schází, vkládají fotky se svými výrobky, dělí se o rady ohledně šití a navzájem se časem více či méně poznávají.. Dnes už Ivanky obchod s látkami bohužel nefunguje, ale v minulosti byla hlavním dovozcem látek Moda Fabrics. A nejednou můj účet zaplakal, když jsem u ní objednávala látky, jejichž zásobu mám na několik let dopředu :-) Tady je jen část z mé sbírky:
 
Doufám, že jednou budeme mít holčičku, abych jí mohla z téhle krásné kolekce ušít výbavičku do pokojíčku a kočárku :-) 

Studio e fabrics - Beautiful garden girlby Tea and Sympathy

Tyhle kolekce čekají na svou chvíli..

Windham Fabrics - Garden party tango

Moda fabric - Everlasting


Moda fabric - Odds and ends
 
Balíčky od Bellet jsem měla ráda, cenově zvýhodněné zbytky látek, které namíchala Ivanka sama a pro vás byly překvapením.


Dětské látky jsou opravdu krásné ;-)

 
Krásné látky můžete pořídit U Melluzínky, Látek pro vás nebo v Ateliéru Magenta – ta nabízí nádherné látky od mé oblíbené Amy Butler. Velký výběr látek od výrobce Makeover najdete tady. Naposledy jsem zde nakoupila látky z kolekce Mineral Forest na deku pro manžela, o které vám napíši zase příště ;-)

Krásný večer a děkuji za návštěvu.
A.

4 komentáře:

  1. Teda Anni, máš krásnu zbierku...normálne mám chuť začať viac šiť...určite príde na ne správny čas...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky,sbírka veliká jen toho času kdyby bylo víc ;-) A.

      Vymazat
  2. Tak u mě to vypadá podobně. I dodavatelé jsou stejní. Já mám ovšem velký problém do té krásy střihnout a na nový projekt si většinou ještě novou látku objednám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko já bych i střihla,kdyby byl čas ;-) Přes zimu se to snad zlepší,už jsem se pustila alespoň do běhounu pro mamku k vánocům.. Hezký večer. A.

      Vymazat